10 januar 2012

To be or not to be

Torsdag 5. jan, kl 10
Jeg har fået et værelse i Kulturzentrum fur der Gerlösenher i Salzburg.
Det er så lille, at jeg får den fornemmelse af som om jeg besøger Nybbe igen. Tolietter og bruser er ude på gangen - dog heldigvis tættest på mig.
Mit værelse har kun en ok-stor enkel seng, et vippende skrivebord samt en hård stol, en vaske med spejl til og endelig en lille selvstående stang med stof-hylder hængende.

Det er først nu, jeg begynder lidt at tænke sådan 'øv' at jeg ikke gik på
Nybbe. Det er ikke sådan at jeg totalt fortryder det - jeg er glad for den beslutning, jeg tog engang, for den vej jeg så tog, førte mig til den jeg er i dag, og det er jeg helt glad for. Der er hændt flere gange, at jeg selv 'glemte' det (altså at jeg bare slet ikke tænker på det) - men omgivelserne er god til at påminde mig det, om end det var en joke, de lavede eller simpelthen troede jeg havde gået der og begyndt at referere til noget derover, som jeg selvfølgelig ikke kender noget til.

Men! Jeg ville aldrig ligge på den ol-store enkelte seng i det lille værelse i Østrig, hvis jeg havde gået på Nybbe. For uden året i Nybbe, kunne jeg tage 3 år på gymnasiet lige efter folkeskolen og derefter dette fantastiske år med Frontrunners, som jeg netop tilbragte nytåret og en fed uge sammen med.

Så jeg fortryder intet og mindes i stedet alle de besøg hos Nybbe, hvor jeg også fik sjove, gode og mindre gode oplevelser :)


Rigtigt godt nytår til jer alle!

Ingen kommentarer: