03 januar 2010

It's so last year, my girl

2009 har været et langt, tumlet og tåget år, men samtidigt føles det klarere end nogensinde. Jeg kan ikke fatte, jeg nu skriver 2010 og at der allerede er gået tre dage i det nye år. Allermest er jeg overrasket over mit årti, mit 2000-2009, hvor jeg voksede op til en fin kvinde, som jeg nu er fra en lille buttet pige på 10. Årene har været præget af overvældende, fantastiske, voldsomme, nye, dumme, aha-, forandrende, pralende, kloge, frække og smukke oplevelser. Sidste år har ikke været af færre oplevelser.

JAN
- Nytåret fejres hos Heidi i Århus
- min store svenske kærlighed er på toppen og der er håb om at være sammen resten af året, forever.
- nytårsforsæt var: at stoppe med neglebidning og lidt med rygning - at drikke te i stedet for kaffe - dyrke ny sport og spise sundere
- får skrevet kontakt med Døvania og bliver træner for børnene
- flere fødselsdagsfest, pigehygge, biotur og ikea-date
- plaget af sygdom

FEB
- Vinterferien begynder med en forlænget weekend i Madrid sammen med Liv
- resten af ferien blir hos svenskeren i Stockholm, hvor vi fejrer uforventede Valentinsdag
- der er tusindvis af afleveringer
- jeg kommer ind i en planlægningsgruppe, hvor vi planlægger en hel masse homo events til sommer
- plaget af sygdom

MARTS
- plaget af sygdom, går glip af Örebro's filmgala
- mine tatto'er flyder 1 år (27. feb og 8. marts)
- begynder at gå til karate med Julie JR
- bliver 19 i Finland under et spændende nordisk seminar
- FGirls går til lagkage! Hele 6 lager
- igen flere fødselsdagsfester
- Bror R flyder 34 og fester i Malmö, hvor jeg ser deres ny hjem
- i slutning drager 2c til Paris på studietur

APRIL
- studieturen i Paris forsætter
- påsken blir brugt på at tænke tanker
- SRO skrives og der forberedes til SRP
- jeg og Victor synes at vores klasse skal samles til en frokost - og den blir en hyggelig frokost
- gallafest på skolen, vi er 3, der kommer og fester uden partner
- børnene trænes hårdere til BUM-weekend

MAJ
- weekender blir brugt i Stockholm
- forholdet sluttes
- BUM weekenden gennemføres succesfuldt
- får læseferie, som blir brugt på at få ny glæde i livet og en masser af sjove fester i mellem årsprøver og eksaminer
- årsprøver går kastatofelt
- der tages en smuttur til sommerhuset i Sverige med godt vejr
- mellem eksaminerne og festerne løber jeg oftere og oftere

JUNI
- alle de løbetræninger stoppes til ALT FOR DAMERNE løbet
- eksaminerne tværtimod går fantastisk! 7 til AT, 10 til samf og 12 til design inkl. udtalelsen "Du har virkelig talent for dette"
- får tidlig sommerferie, som begyndes i Århus til pigeweekend
- og mange fester inkl. telt, tivoli, regnfuld gåtur, fine middag
- glæden blir større
- tager på lederkursus for viderekommende samtidigt med begyndere

JULI
- lederkurset forsætter og ender med en kraftig allergireaktion ved låret
- pakning er der meget af i denne måned
- vi er 11, der tager til Bulgarien, Golden Sands til ungrejs
- ca 2 uger bruges på homo events, som Tegnbuens 25års jubilæum, Worlds outgames og prideuge - hvor jeg var frivillig flere gange
- der festes sindssygt meget og med mange forskellige folk
- glæden blir større og større med ugen (weekuge) ved Kanten

AUG
- måneden starter med en paraden med næsten kun svenskerne og en kvindefest om aften
- jeg og mor rejser nede til Juan-Les-Pins, som ligger mellem Cannes og Nice (der finder jeg ud af at jeg ikke skal rejse alene med forældrene mere)
- bagefter smutter jeg oppe i Nordsjælland på cykel med FGirls
- så er 3.g året begyndt
- Lala begynder på 1. g
- glæden blir størst d. 14. aug, da vi kommer sammen
- resten af måneden er jeg i kærlighedens boble blandt dejlige sommerlige fester og nye lektier.
- DK tager til Taipei

SEPT
travlt travlt med
- Agersø weekend
- 1 månedsdag
- lagkage fest med FGirls
- CB festival i CBG
- OKT fest i Munichen
- deaf study
- studie netværk
- tanker om SRP, der nærmerer sig

OKT
- deaf study og studie netværk forsætter
- ferien begynder med en festelig weekend i Århus med Heidi's fødselsdag og okt fest
- efterårsferien blir benyttet til en efterårslejr for unge i CBG, hvor jeg er leder - og den er en hård uge
- jeg og min supérmand (glæden) tager til mit sommerhus i Sverige, og der fældes træ
- tanker om at stoppe blir større, men
- måneden blir sødet med temafest om toga, kærestedag og mødet med nordiske venner

NOV
- mors fødselsdag fejres med en teaterforestilling med tegnsprog
- mit hjem blir et B&B sted til mine internationale venner til Frontrunnersfest, festen har et farve-tema
- julefrokost-tiden begynder med en succesfuld DDU julebal, hvor jeg til sidst mister min nye og flotte mobil
- næste julefrokost blir absalon's
- temafest på skolen hedder "disney"
- får adventsgave fra svigermor

DEC
- halvdelen af måneden blir til SRP-opgaven, som afleveres d. 17. dec
- i midten prøver jeg at være social til en heldags shopping og en julefrokost med FRB studerende om aften
- FGirls og FG putter fejrer julen med kæmpe burgere og cafe aften
- julefrokost med klassen
- André tager med min lille familie til La Roisere, Frankrig og fejrer jul i al den sne
- hjem til dansk julehygge hos hans familie
- cykel & mobil væk
- pigehygge hos mig
- nytår fejres i Lalandia

___________________________________
Nytår i Lalandia
Girls in Lalandia
La Roisere
Julefrokost med klassen
FGirls & putter julehygge
Absalon julefrokost
SRP aflevering
Disney temafest på FG
Toga temafest på Absalon
FR5 fest - mit outfit
OKTfest i München - sov lige rusen ud
CB festival på CBG, frontrunnere
Julie'erne's 2x20 lagkagefest
Demonstration mod SU's ordning med tolk
skoletime
Agersø - boblende kærlighed
Pubcrawl - et overraskende kys
Sommer/afskedfest for Kuni
Kuni himself
Liv & Tilde's 2x20
<3
Lala begyndte i 1.g
1. dag på sidste år - vi fik tidligere fri end Juf
Kvindefest
Parade
Parade med J-babe
FGirls på cykeltur
Juan Les Pins
Mit indgangskort til vagt under Outgames
"weekuge" hos André - amerikansk aften
"Weekuge" hos André - pigerne
Bulgarien - farvelkram
Bulgarien - på druk
Lederkursus
A nice summernight, med 5 danskerer, 1 svensker, 1 nordmand og 2 amerikanerer
grill hos Julie JR med FGirls
Feriens begyndelse i Århus
Telthygge med LINK
Sidste skoledag i 2.år
Sidste skoledag i 2. år
BUM weekenden
Svenskeren
Klassen 2c
Gallafest på FG
Studietur i Paris
Min fødselsdag i finsk døveklub - under nordisk seminar
Madrid weekenden - den sidste aften, fin middag
Liv's fødselsdag
Nytår 08/09

1 kommentar:

KHS * sagde ...

Tak for 2009 - det har været fantastisk dejligt at se dig flere gange i 2009 og ubeskriveligt tusind tak fordi du har været der for mig, mens jeg havde mest brug for det. Jeg håber, vi ses lidt mere i 2010 <3